تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 20:15
82 بازدید
کد خبر : 207689

چرا باید نوروز به استانبول سفر کنیم؟

چرا باید نوروز به استانبول سفر کنیم؟

  شهر زیبای استانبول، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری بسیار و تشابه فرهنگی با ایران یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می‌رود. این کلان‌شهر زیبا که به سومین شهر توریستی جهان شهرت دارد، در تمام فصول سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. بنابراین گردشگران زیادی به دنبال خرید بلیط

 

شهر زیبای استانبول، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری بسیار و تشابه فرهنگی با ایران یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می‌رود. این کلان‌شهر زیبا که به سومین شهر توریستی جهان شهرت دارد، در تمام فصول سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. بنابراین گردشگران زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیما استانبول هستند. با این‌حال، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در فصل تابستان به این شهر سفر کنند تا از سواحل و تفریحات آبی آن بهره‌مند شوند؛ در نتیجه تابستان ها شاهد افزایش هزینه‌های سفر (افزایش قیمت بلیط استانبول و رزرو هتل) و همچنین شلوغی سرسام‌آور این شهر خواهیم بود که برای بسیاری از گردشگران آزاردهنده است. 

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که می خواهید به‌دور از هیاهو از اماکن دیدنی استانبول دیدن کنید باید سفر خود را به فصل دیگری موکول کنید. از آنجایی‌که هوای استانبول در فصل زمستان و پاییز نیز بسیار سرد و بارانی است، فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. آب‌وهوای معتدل و قدم‌زدن در طبیعت بهاری در ایام نوروز بهترین فرصت برای سفر به استانبول است.

C:\Users\tikban07\Desktop\12-istanbul-Suleymaniye-Mosque.jpg

خرید بلیط هواپیما استانبول را در نوروز تجربه کنید

در میان تمام ماه‌های فصل بهار، ماه فروردین بهترین زمان برای سفر گردشگران ایرانی به استانبول است. زیرا در این ماه مردم استانبول همچون ایرانیان نوروز را در شهر جشن می‌گیرند و فستیوال‌های جذابی برگزار می‌کنند. البته آشنایی مردم ترکیه با عید باستانی نوروز، تاریخچهٔ طولانی دارد و به دورهٔ عثمانیان بازمی‌گردد. چرا که در دورهٔ حکومت عثمانیان درباریان این روز را جشن می‌گرفتند و حتی در روز عید معجون مخصوصی به نام نوروزیه می‌نوشیدند.

 امروزه نیز مردم برخی از مناطق شرقی ترکیه نظیر منطقه ییلاقی ماراس هنوز نوروز را جشن می‌گیرند و با نواختن دهل، برافروختن آتش و پختن شیرینی به استقبال فصل بهار می‌روند. اهالی شهرهای بزرگ توریستی ترکیه مانند: استانبول و آنکارا نیز باتوجه ‌به مسافرت گردشگران ایرانی به این مناطق در ایام نوروز، خیابان‌های اصلی شهر را در روزهای آغازین فروردین به مناسبت فرارسیدن نوروز تزیین می‌کنند و خدمات ویژه‌ای به ایرانیان ارائه می‌دهند. ما نیز در ادامه قصد داریم به مزایای سفر به استانبول در ایام نوروز بپردازیم و از جاذبه‌های بهاری این شهر افسونگر بگوییم. پس با ما همراه باشید.

سفر نوروزی به استانبول با چاشنی طبیعت‌گردی 

پایتخت گردشگری ترکیه با فرارسیدن فصل بهار چهرهٔ جذاب و دلربایی به خود می‌گیرد که هر گردشگری را برای رزرو بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر وسوسه می کند. از آنجایی که قسمتی از استانبول در قارهٔ اروپا واقع شده است این دیار از سرسبزی قارهٔ سبز بی‌بهره نمانده است. از جمله جاذبه‌های طبیعی استانبول در فصل بهار می‌توان به: پارک اورمانیا، پارک امیرگان، دریاچه ساپانچا، ارتفاعات کولین داغ، منطقهٔ جنگلی پولونزکوی، سواحل و جزایر ۹ گانه ی پرنس اشاره کرد. در این میان جزایر ۹ گانه ی پرنس به علت بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در کنار یکدیگر گردشگران بسیاری را در فصل بهار به‌سوی خود می‌کشاند. 

البته تنها ۴ جزیرهٔ بیوک آدا، هئیبئلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا از این ۹ جزیره برای عموم قابلیت بازدید دارند که بیوک آدا مشهورترین آنهاست. شما می‌توانید در ایام نوروز با کشتی به این جزایر سفر کنید (فاصلهٔ تقریبی جزایر از استانبول حدوداً ۲ ساعت است) و از کالسکه گردی و دیدن طبیعت دل‌انگیز و معماری چشم‌نواز اروپایی جزایر پرنس لذت ببرید.

همچنین اگر اهل کمپ زدن، ماهیگیری و طبیعت‌گردی هستید چادر زدن در منطقهٔ ایگدانا و پارک جنگلی ساحیل، دریاچه را پانچا و چشمه آب گرم آکیازی و تور ماهیگیری شما را شگفت زده می کند. 

سفر بهاری به استانبول با رایحهٔ مطبوع گل‌های لاله 

فستیوال بین‌المللی گل‌های لاله یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های سالیانه کشور ترکیه است که در فروردین‌ماه وهمزمان با ایام نوروز در شهر استانبول برگزار می‌شود. این جشنواره که از سال ۲۰۰۶ در ترکیه برگزار می‌شود، فروردین هرسال گردشگران بسیاری را راهی استانبول می‌کند. جشنوارهٔ گل لاله در سراسر شهر در جریان است. به‌طوری‌که خیابان‌ها، بلوارها، میادین و پارک‌های اصلی شهر نظیر: پارک ییلدیز کورسو، بیکوز کورسو وگولهانه در این موقع از سال غرق در گل‌های رنگارنگ لاله می‌شود. اما فستیوال اصلی در پارک امیزگان برگزار می‌شود در آن صدها گونهٔ گل دیگر مانند: بنفشه ومامیران آبی نیز نمایش داده می‌شود.

شاید قیمت بلیط استانبول در این ایام افزایش یابد اما حتما ارزشش را دارد. برج گالاتا، برج دختر، کلیسای ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، محلهٔ ببک و آکواریوم استانبول از جمله اماکن دیدنی منطقهٔ بسفر هستند که بازدید از آنها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در واقع وجود همین جاذبه‌ها باعث شده که بلیط چارتر استانبول همواره یکی از پرفروش‌ترین بلیط ها در آژانس‌های هواپیمایی و مارکت‌های ایرانی باشد.

لذت خرید پر از تخفیف استانبول در نوروز 

شهر استانبول با جای‌دادن مراکز خرید، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های برند در قلب خود، در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مقاصد رویایی عاشقان خرید و پاساژ گردهای حرفه‌ای شده است. به‌ویژه اینکه اگر شما در نوروز به استانبول سفر کنید می‌توانید لباس‌های زمستانی سال بعد خود را با تخفیف ویژه بخرید. زیرا فروشگاه‌های استانبول با شروع فصل جدید اجناس فصل قبلی را به حراج می‌گذارند. البته بسیاری از مغازه‌داران استانبول نیز باتوجه‌به استقبال بی‌نظیر ایرانی‌ها اجناسشان را به مناسبت نوروز با تخفیف ویژه به ایرانیان ارائه می‌کنند.

گردشی ۳۶۰ درجه در قلب استانبول 

باتوجه به زیبایی حیرت انگیز استانبول در فصل بهار شما در سفر نوروزی به استانبول می توانید با اتوبوسهای دو طبقه ی توریستی که (هان آپ هان آف) نامیده می شود درشهر گشت بزنید. قطعا تجربه تماشای شهر با اتوبوسهای رو باز و زاویه دید ۳۶۰ درجه، تجربه ای به یاد ماندنی از سفر به استانبول را برای شما رقم خواهد زد.

چگونه بلیط ارزان استانبول بخریم؟

دلایل سفر به استانبول در نوروز بسیار زیاد است. اگر قصد تهیهٔ بلیت استانبول با پایین‌ترین قیمت در ایام نوروز را دارید، بهتر است به سایت هایی مراجعه کنید که با ایرلاین های داخلی و خارجی متعددی طرف قرارداد است و می تواند بلیط ارزان استانبول و یا لحظه آخری آن را ارائه می دهند.

سایت های علی بابا، مستر بلیط، قاصدک و غیره از جمله سایت های معتبری هستند که می توانند بلیط ارائه می دهند. وب سایت تیک بان یکی دیگر از این است که منصفانه ترین قیمت بلیط هواپیما را در اختیار مسافران قرار می دهد. همچنین مسافران می توانند در تمام ایام نوروز و روزهای تعطیل با تیم پشتیبانی در ارتباط باشند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.